Nieuwe website en nieuwe contactgegevens

Door onze naamswijziging willen we jullie ook vragen - indien nog niet gebeurd - www.vlofin.be in te stellen als het nieuwe webadres van onze site (tip: maak er uw homepage van). Ook onze contactgegevens zijn gewijzigd. Voortaan zijn we bereikbaar via info@vlofin.be
De oude site ontvangers.be blijft nog even online maar zal niet meer worden bijgewerkt en in de loop van het jaar worden gedeactiveerd met doorschakeling naar vlofin.be. Voor de nieuwe site deden we beroep op de collega's van V-ICT-OR (Vlaamse ICT organisatie).
Het forum dat we kenden op ontvangers.be wordt op onze nieuwe site vervangen door werkruimtes. Deze zijn gerangschikt per onderwerp en iedereen kan er vragen stellen, bestanden opladen en delen, ... U heeft toegang tot deze werkruimtes met hetzelfde paswoord/login als waarmee u toegang had tot het forum. In de volgende weken werken wij verder aan het op punt stellen van site en werkruimtes en zullen wij de werking verder toelichten. Het is ook de bedoeling dat wij op elke provinciale vergadering de werking eens gaan uitleggen met een demo. Onze werkruimtes moeten een echte share-point van kennis en expertise worden en daarvoor hebben we uiteraard jullie allen nodig want het zijn jullie allen samen die de werkruimtes grotendeels gaan verrijken.

Voor wie snel aan de slag wil in de werkruimtes hier een eerste korte toelichting ivm hoe deze werkruimtes werken :
Momenteel zijn er een aantal thematische werkruimtes (bijv BBC, gemeentedecreet, overheidsopdrachten, politie, brandweer, OCMW, statuut, ...) die alfabetisch gerangschikt staan en waar grosso modo alle zaken staan uit onze vroegere "bibliotheek".
Links ziet u een rubriek "bijdragen" en "items".
Via de rubriek "bijdragen" kan u naargelang de soort (vraag, bestand dat je wil opladen, ...) iets toevoegen aan de werkruimte en zo kennis toevoegen of erom vragen bij collegae.
Via de rubriek "items" kan u zoeken wat er allemaal beschikbaar is in de werkruimte over dat thema ( linken naar regelgeving, vragen en antwoorden, ... ).
Voor de meeste door Vlofin gecreëerde werkruimtes is iedereen lid. Voor de provinciale werkruimtes zijn enkel de financieel beheerders van die provincie lid.
Voor sommige werkruimtes moet je toegevoegd worden als lid door diegene die de werkruimte creëerde. Immers kan je ook zelf een werkruimte maken ( bijv. je wil met je collegae uit paar buurgemeenten rond bepaald project samenwerken en de documenten daaromtrent onder jullie delen ).
Zoals gezegd krijgt u geen automatische mail indien er nieuwe vragen en/of bijdragen zijn maar u kan in de werkruimte-homepage steeds zien dat de meest recente activiteit is aangeduid waardoor u kan zien wat er de voorbije dag(en) gebeurde. Nieuw is ook dat u een waardering/score kan geven aan bijdragen of antwoorden.
Veel succes!

Geplaatst door CMS Administrator in Nieuws op 02-06-2014 om 18u30 onder Algemeen nieuws

Reacties (1)

  1. Aan alle collega's van de werkgroep vorming en communicatie : Proficiat met de zeer professionele aanpak van de AV en de nieuwe website.
    Herwig

    door Herwig Hoskens op 03/06/2014 11:39

Een reactie toevoegen:

Log in om een reactie te plaatsen, of klik hier om u te registreren!